Eerste weekje - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Sandra Molenaar - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Sandra Molenaar - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Mei 2014 | Aruba, Aruba

Hoi allemaal,
Hier dan eindelijk een berichtje van mij!! Wel poging 2, vanochtend had ik een heel verhaal getypt, maar toen ik het wilde opslaan viel het internet uit, alles weg:(. Dus ben nu maar even in word bezig, dan kan ik het niet kwijtraken..
Ik hoorde dat al veel mensen hadden gevraagd of ik goed was aangekomen. Laat ik bij het begin beginnen. Het afscheid, dat was toch wel wat moeilijker dan ik had gedacht, maargoed daar ging ik dan, alleen in het vliegtuig richting Aruba. De vlucht was opzich prima, heb lekker 3 filmpjes gekeken. Toen ik hier in Aruba aankwam op het vliegveld kwam Lenie me ophalen met nog wat mensen. Toen zijn we naar de appartementen gereden en heb ik mijn spullen neergelegd. Ik had de eerst dag nog even een andere kamer, want die van mij was nog niet klaar. Daarna zijn we meteen een hapje gaan eten en nog even wat drinken in een barretje. Het was voor mij weliswaar midden in de nacht, maarja anders zou ik de volgende morgen heel vroeg wakker worden.
De volgende morgen ben ik aan het zwembad gaan liggen. Toen merkte ik al dat ik het best wel moeilijk vond om hier in me eentje te zijn. Bijna iedereen is hier stagiair en moet overdag gewoon werken… Gelukkig kon ik in de middag even lekker met Pim skypen. Dat was erg leuk! Daarna kon ik mijn spulletjes verhuizen naar mijn kamer voor de komende 10 weken. (foto’s zal ik toevoegen). Maandag avond ben ik meteen mee gaan sporten. Er woont hier vlakbij een Nederlander die bootcamp organiseert. Lekker met trekkerbanden en gewichten enzo in zijn tuin in de weer. Was erg gezellig en leuk.
Dinsdag ben ik in de ochtend weer aan het zwembad gaan liggen. In de middag ben ik met een meisje die ik bij de bootcamp had ontmoet naar het strand gegaan. Erg mooie stranden hier!! Je moet trouwens wel echt oppassen dat je niet verbrand. Maandag was dat al gebeurd bij mij en dinsdag ben ik alleen maar in de schaduw geweest, maar toch verbrand;). In de avond gingen we even een kopje thee drinken en bij het zwembad hangen. Dat doen ze hier vaak s’avonds. Het is trouwens nog best wel fris in de avond, doordat het hier altijd erg hard waait!
Woensdagochtend heb ik mijn autootje geregeld. Ik heb een mooie oranje Chevrolet Spark. Nog nooit van gehoord, maar is wel een leuk karretje. Voelde wel leuk, mijn eigen autootje. Hierna kon ik even lekker met mama en Marjolein skypen. In de middag ben ik met Lenie en nog 2 co-assistenten naar een ander strandje geweest. In de avond gingen we pizza eten. Iemand had een leuk adresje en daar zijn we heen gereden. Natuurlijk wilde ik graag rijden, om mijn autootje even uit te proberen;). Was best een stukje rijden, maar heb een automaat, dus gaat prima! De pizza’s waren echt super. Was een tentje van een Amerikaan. Je kon voor 15 gulden onbeperkt pizza eten. De kok maakte steeds een pizza en sneed die dan in meerdere stukken. Dan kon je als een soort lopend buffet steeds stukjes pakken. Was erg gezellig. En voor 15 gulden, wat echt prima is.
Verder is het leven hier wel best duur hoor, had zondag een pizza voor 17 dollar en dat was nog wel een van de goedkoopste… En boodschappen kosten ook wel wat meer dan in Nederland. Maargoed, je moet er wat voor over hebben;).
Donderdagochtend heb ik geprobeerd hard te lopen. Hoewel het pas half 9 s’ochtends was, was het toch eigenlijk al veels te heet. Daarna weer even gelezen aan het zwembad. Merkte toen echt wel dat ik er wel aan toe was om wat te doen. Doordat je steeds alleen bent, heb je veel tijd om over thuis na te denken en vooral om thuis (en vooral Pim) te missen. Gelukkig kon ik weer even met Pim skypen. Dat was erg fijn! In de avond ben ik met Lenie naar het strand gereden om te beach tennissen. Is soort tennis, maar dan lekker op het strand. Was leuk! Daarna weer even een kopje thee gedaan bij het zwembad, dat doen veel van de stagiaires hier s’avonds. Dus dat is wel gezellig en leuk om mensen te leren kennen.
Vrijdagochtend (vandaag), heb ik eerst even kunnen skypen met papa, Marjolein en Rick. Daarna ben ik naar het ziekenhuis geweest. Had om half 11 een afspraak, maar die man zat nog in vergadering. Of ik om 12 uur terug kon komen, lekker Arubaans;). Kwam ik daar om 12 uur, had die man mij lopen zoeken en was het niet de bedoeling dat ik weg was gegaan;). Maargoed, alles is goed gekomen. Mocht eerst lekker mee-eten met de warme maaltijd. Die krijg je elke dag in het ziekenhuis en is echt goed te eten. Daarna rondleiding gekregen, papieren ingeleverd, pasje en kleding gekregen. Dus ben klaar om te beginnen maandag!!
Owja, we hebben vandaag ook voor het eerst regen gehad, wel gek hoor hier! Maar ze waren er erg blij mee hier, want het schijnt dat het eiland heel droog is.
Nou, volgens mij heb ik alweer een mooi verhaal op papier gezet. Hopen dat het nu wel goed lukt om het te plaatsen! Ik zal ook kijken of het lukt om foto’s te plaatsen.
Morgen gaan we quad rijden en naar het National Park, ben benieuwd. Zondag wordt waarschijnlijk een dagje strand.
En als ik volgende week hopelijk spannende dingen in het ziekenhuis heb meegemaakt zal ik weer een verhaaltje opschrijven!!

Heel veel liefs uit Aruba

  • 24 Mei 2014 - 01:17

    Elles:

    Hee San!!

    Leuk om je eerste verhalen te lezen. Vast even wennen van het hectische Hollandse leven met tijd te kort, naar het chil leventje in de Antillen. Maar wel vet je eerste eigen karretje! Lekker mee gaan touren. Daarnaast heb ik heel veel respect dat je met die temperaturen gaat boodcampen! Nou san heel veel succes volgende week en geniet van je weekend, hopelijk zijn er dan meer mensen beschikbaar om leuke dingen te doen!
    Xxx uit het mooie Hoogkarspel

  • 24 Mei 2014 - 09:21

    Rick&Linda:

    Hoi San!

    De rustige tijd (dus om over dingen en vooral over Pim na te denken) is bijna voorbij!!
    Aangezien je heel snel start in het ziekenhuis, daarnaast houdt Lenie je ook lekker bezig. Voor je het weet, weet je niet meer wie wij zijn;-).

    Meis, have fun in the sun!!

    Liefs Rick&Linda

  • 24 Mei 2014 - 10:11

    Ilse:

    Hoi San!

    Leuk om te lezen wat je de eerste week gedaan hebt! Fijn dat skypen je zo helpt, eerste weekje straks overleefd en dan kan het alleen maar makkelijker worden. Zo zie je maar weer, zo heb je voor lange tijd niet eens Skype en zo gebruik je het haast dagelijks!
    Nu weet je straks steeds beter alles te vinden op Aruba en kan je andere mensen wegwijs maken en dan voel je je vast al meer thuis. Lenie is straks jaloers als jij daar nog lekker zit en zij weer op de Fritz ;). Op de Fritz gaat het goed, alleen is het wel een bende omdat we allebei eigenlijk alleen thuis zijn om te slapen.. Bij ons had je dus ook vaak alleen geweest (hele geruststelling :p)...

    Nou San ik ben erg benieuwd hoe je het ziekenhuis ervaart en hoeveel tenen je eraf mag knippen en plasbuizen je mag vergroten. Ik ben zeer jaloers.....

    Liefs vanuit Lutjebroek deze keer. Kus!


  • 24 Mei 2014 - 11:02

    Rosa Abcouwer:

    Hallo Sandra ,

    Een mooi verslag ,zo weten we hoe het met je gaat .Even zo'n eerste weekje is alles vreemd ,
    ook wennen aan de warmte .Maar het komt wel goed met jou geniet van alles.
    Tot horens succes x

    Gr. Dick en Rosa.

  • 25 Mei 2014 - 10:09

    Francis:

    Hoi San,

    Leuk om wat van je te horen! Erg wennen dus nog de eerste week! Gelukkig begint deze week je co-schappen en kun je je aandacht op andere mensen richten. Echt heel veel respect dat je in dit weer gebootcampt hebt! Als je dat iedere week vol gaat houden kom je natuurlijk super fit, strak en bruin terug.
    Geniet nog even van je vrije weekend! ontdek lekker en hopelijk heb je volgende week wat meer je draai gevonden!
    Succes alvast!

    Liefs,

    Francis

  • 25 Mei 2014 - 11:36

    Jacqueline Nieuwboer:

    Leuk verslag,maar ik had je ook al gesproken. Het was zeker even vreemd de eerste week voor je. Maar nu ga je dan stage lopen. Heel veel plezier en we spreken elkaar gauw weer xxxx Ger en Jacq

  • 25 Mei 2014 - 14:27

    Trisha:

    Lekker meid, fijn dat het goed gaat. Het is inderdaad even wennen, maar straks vliegt de tijd voorbij!! Succes maandag, zet hem op! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 4485

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: