Alweer over de helft - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Sandra Molenaar - WaarBenJij.nu Alweer over de helft - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Sandra Molenaar - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Juni 2014 | Aruba, Aruba

Jaja, ik ben alweer over de helft van mijn tijd in Aruba. Waar ik de eerste week nog aan het aftellen was tot ik naar huis mocht, vind ik het nu bijna jammer dat de tijd zo snel gaat. De weken gaan nu echt snel voorbij. Het scheelt natuurlijk ook dat ik wat heb om naar uit te kijken, want volgende week komen Pim en Jelle me opzoeken! Ik zal de afgelopen weken weer even in een verhaaltje vertellen. Alhoewel verhaaltje, het is weer een hele lap tekst geworden. Ik hoop dat jullie het volhouden om te lezen;).
Het weekend van 2 weken geleden:
Vrijdagavond meegedaan aan een hardloopwedstrijd hier op het eiland. Was leuk om te doen, ze zetten gewoon de hoofdweg van het eiland af. We renden door Oranjestad. Daarna lekker op tijd mn bed in gegaan. Zaterdagochtend vroeg zijn we naar een kerkdienst geweest. We hadden gehoord dat het vroeg begon, na zonsopgang. Dus we waren op tijd heen gegaan om eerst de zonsopgang te zien en daarna de dienst te volgen. De zonsopgang is om 6.15 uur, was heel erg mooi, maar helaas wel een beetje bewolkt. Daarna de kerkdienst ging net zoals het in Nederland gaat. Behalve dat er allemaal mensen buiten de kerk zitten op bankjes en dat de pastoor voor de kerk staat met een microfoon. Dat was leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar alles was in het Papiaments, dus we hebben er niet veel van verstaan. Daarna even een rondje gelopen in Oranjestad. Ze hebben er niet echt leuke kleding winkels, dus shoppen zal ik hier niet veel doen. Wel veel toeristenwinkeltjes en sportwinkels. Ze hebben echt veel meer keuze in sportkleding en -schoenen als in Nederland. En het is iets goedkoper ook nog. ’s Middags hebben we lekker op het strand gelegen om aan ons kleurtje te werken. Daarna met een hele groep uiteten geweest bij Bingo’s. ’s Avonds eerst een feestje van de zaalartsen, daarna naar de Gusto en de Mill geweest. We waren pas half 6 thuis, dus het was een mooie avond;). Zondag zijn we naar Mangel Halto geweest. Dus is een stuk langs de kust, waar het heel mooi is. Je hebt een hele mooie blauwe zee daar en mangrove. Dus daar hebben we lekker gelegen en mooie foto’s gemaakt. ’s Avonds soort buffet hier op Perle d’Or, omdat er veel mensen weggaan binnenkort en er vandaag weer een hele groep nieuwe mensen (1e jaars-geneeskunde studenten) zijn aangekomen.
Doordeweeks was mijn laatste week op zaal in het ziekenhuis. Ik heb niet heel veel spannende of andere dingen meegemaakt. Alleen vrijdag was de zaalarts ziek dus toen was ik in mijn eentje. Best spannend en lastig. Je kunt namelijk helemaal niks zelf tekenen of aanvragen, want je hebt overal een stempel of een handtekening van de arts voor nodig. Ik had wel zelf de visite gelopen en uitgewerkt. En daarna alle dingen die zich opstapelden aan het einde van de dag besproken met een zaalarts van een andere afdeling. Ik vond het best lastig, maar aan het einde van de dag gaf het me wel een heel goed gevoel dat het me gelukt was.
In de avonden heb ik gesport en zijn we een aantal keer uit eten geweest. Normaal doen we dit niet zo vaak doordeweeks, maar omdat er weer wat meiden naar huis gingen vonden we dit wel leuk. Vrijdagmiddag natuurlijk DE WEDSTRIJD. Gelukkig was ik op tijd klaar op de zaal. In het ziekenhuis had ik al de hele dag in een Oranje shirt gelopen en iedereen had ook vlaggetjes op zijn wangen enzo. Het leeft best wel hier de voetbal. Wat ook grappig was is dat er ook nog wel wat mensen voor Spanje waren. Om half 3 zijn we naar Oranjestad gereden om daar buiten bij een groot scherm te kunnen kijken. Dat was echt een leuke sfeer, met zoveel mensen! Ook hier zaten mensen voor Nederland en mensen voor Spanje door elkaar. Gelukkig won Nederland .
Vrijdagavond zijn we lekker wezen stappen. Zaterdag overdag zijn we op de catamaran geweest. We zijn ook twee keer gestopt om te snorkelen. Was heel mooi. Einde van de middag hebben we Shelley uitgezwaaid op het vliegveld. In de avond uiteten en daarna weer stappen voor de laatste avond van Lenie. Zondagochtend hebben we uitgeslapen en rustig aan gedaan. (2 dagen tot laat uitgaan ben ik niet meer gewend). Toen moesten we helaas Lenie ook gaan uitzwaaien. Daarna nog even wat gegeten hier en op tijd naar bed. Want deze week mocht ik gaan beginnen op ok.
Ik had al gehoord dat je het goed moet voorbereiden want je staat 1 op 1 met de chirurg en krijgt allemaal vragen. Maandag begon nog rustig, toen heb ik alleen meegekeken. Dinsdag opereerde geen van de chirurgen dus toen mocht ik met de uroloog mee. Nu begon het echte werk, want ik moest ook echt gaan assisteren. Wat inhoudt, dingen vasthouden, afknippen, dichtbranden, afzuigen etc. Heel leuk, maar ook wel vermoeiend. Zeker als een van de ok’s bijna 4 uur duurt en je al die tijd staat en op moet letten. Zo is het ongeveer de hele week doorgegaan. Waardoor ik best zere knieen had aan het einde van de week. Elke avond voor de volgende dag voorbereiden en heb ook nog wat kunnen sporten. Owja en voetbal kijken kun je hier trouwens gewoon op de ok;). Op computer live stream aanzetten en ondertussen door opereren. En af en toe even stoppen om een goede kans te zien
En toen was het alweer weekend;). Vrijdag en zaterdag weer stappen (zoals gewoonlijk). Zaterdag en zondag overdag zijn we naar het strand geweest. Zaterdagavond nog lekker uiteten vanwege Emma d’r laatste avond. Zondag hebben we haar uitgezwaaid op het vliegveld. Daarna hebben wel heel gezellig nog wat op het strand gegeten.
Toen kwam mijn tweede week op de ok. Deze week is ongeveer hetzelfde als vorige week: veel assisteren, veel staan, weinig pauze, lange dagen, continu opletten, veel voorbereiden. Dinsdag was trouwens wel echt een super leuke dag. Toen stond ik bij de kleine ingrepen. Dat zijn dingen die ze in Nederland bij de huisarts doen, maar hier krijgt de huisarts daar geen geld voor dus doen de chirurgen dat. Dit is dus bobbeltjes wegsnijden, teennagels verwijderen etc. Ik mocht hier heel veel zelf doen, zelf verdoving geven, snijden, knippen en ook hechten. Heb zeker 5 patienten gehecht, dus dat was een leuke oefening! Owja en we hebben ook nog een teen geamputeerd!!
Ik ben deze week ook nog hard aan een presentatie aan het werk die ik donderdagmiddag moet geven. We moeten hier 2 artikelen presenteren en dit wordt de eerste voor mij. Al met al dus een drukke week. Ik ben blij als het weekend is en ik mijn benen (en hersenen) wat rust kan geven. En dan woensdag komt Pim lekker!!

XX uit Aruba

  • 26 Juni 2014 - 07:47

    Manon:

    Hee Sandra!

    Super leuk verhaal! Wat een ervaring zeg! Haha je leert een hoop zo te lezen!
    Super veel plezier met pim. Geniet er lekker van!
    succes nog op de ok!

    Liefs Manon

  • 26 Juni 2014 - 08:02

    Francis:

    Hoi san,


    Wat fijn dat je dagen nu zo snel voorbij vliegen! Ondanks het vele staan;)
    Leuk dat je ook zoveel mag doen, lijkt mij heel erg leerzaam ipv alleen maar te kijken.
    Succes alvast met je presentatie, maar dat gaat vast lukken.
    Heel veel plezier met Pim, echt super dat hij langs komt!
    Hebben jullie toch nog een beetje vakantie samen, geniet ervan!


    Liefs,

    Francis

  • 26 Juni 2014 - 08:06

    Marianne Schouten:

    Hallo Sandra,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt, nu kan je aftellen tot Pim komt, veel plezier en succes met je stage verder.

  • 26 Juni 2014 - 18:08

    Elles:

    Hee San,

    Wat een leuke avonturen. Ik kon het meest genieten van het stukje voetbal kijken op de ok! Geen poultje ingevuld met die chirurgen? Hun hebben geld en jij ben goed met poultjes. Win win!! Wel vet goed trouwens dat je zoveel zelf mag doen na al die jaren meekijken en studeren!! Succes weer en heel veel plezier met Pim! En Jelle natuurlijk!!

    Xxx

  • 26 Juni 2014 - 21:06

    Margret Wagemaker:

    Leuk verslag Sandra, veel plezier met je vriend!

  • 27 Juni 2014 - 08:53

    Ilse:

    Haha San toen je zei dat het verslag lang was scrolde ik even naar beneden en geloof me dit is prima voormaat ;).. Die meiden maakten het weleens bonter. Kort maar krachtig ben je, fijn!
    Verder zelfde als de andere : leuk dat Pim en Jelle komen, super dat de dagen vliegen en je zoveel goede (sporten) en leuke dingen doet.
    Tot snel! Groetjes Ilse

  • 27 Juni 2014 - 09:45

    Rianne:

    San, wat goed om dit allemaal te lezen. Lekker bezig en veel leuke dingen doen, zo hoort het, en nu kan dat ook nog haha ;) super vet en leuk dat Pim met Jelle langs komt. Geniet en veel plezier samen en succes met de presentatie, maar jou kennende komt dat helemaal goed! X Rianne

  • 13 Juli 2014 - 09:33

    Rosa Abcouwer:

    Fantastisch daar, zo en druk met van alles .Geniet ervan meisje .
    En tot gauw ,ik zag dat ik het berichtje niet had verstuurd bij deze nog even .
    Succes nog even x
    Groetjes Dick en Rosa.

  • 22 Juli 2014 - 06:11

    Annemiek:

    Hi Sandra!!

    Kon het niet laten om nog te reageren!!
    Maar wat grappig om te horen dat jullie gewoon voetbal op de OK kijken! haha maar apart als je op de operatie tafel ligt!
    Kijk er vanop hoeveel je sport! grappig dat je een run mee deed!

    Zo te lezen via de app heb je genoten van Pim, gelukkig!
    Geniet van je laatste weekje!!! :-)

    Liefs, Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 4488

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: